Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προτεινομενη αναρτηση

Το χρυσο βιβλιο της Βιολογιας

Τ ο 1961 είδε το φως της δημοσιότητας ένα βιβλίο για νέους που έφερε τον τίτλο: “ Το χρυσό βιβλίο της Βιολογίας ” και τον υπότιτλο: “ Μια εισαγωγή στα θαύματα της ζωής “. Συγγραφείς του βιβλίου ήταν οι Gerald Ames και R ose Wyler και εικονογράφος του ο Charley Harper .  Το βιβλίο αυτό που περιελάμβανε μια συνόψιση της βιολογίας (από την ιστορία της, ως στοιχεία ανατομίας, οικολογίας, γενετικής, εξέλιξης κ.ά.) γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία και μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες, κυρίως χάρη στις γοητευτικές εικόνες που είχε φιλοτεχνήσει ο μοντερνιστής εικονογράφος του.

Τα εξωφυλλα ενος σημαντικου περιοδικου Κυτταρικης και Μοριακης Βιολογιας

Mπορεί μια παραδοσιακή τεχνοτροπία να αποδώσει σύγχρονα θέματα και μάλιστα από την αιχμή της σύγχρονης επιστήμης και τεχνολογίας; Μπορεί! Και το αποδεικνύει το επίσημο περιοδικό της Εταιρείας Μοριακής Βιολογίας της Ιαπωνίας, το Genes to Cells, το οποίο εκτός από τη σημαντική αρθρογραφία και τον υψηλό impact factor του, πιστώνεται τα πανέμορφα και αμιγώς ιαπωνικά εξώφυλλά του με θέματα αντλημένα από τη Μοριακή και Κυτταρική Βιολογία.


Κοιτάζοντας τα εξώφυλλα αυτά δεν ξέρει κανείς τι να πρωτοθαυμάσει· τις λιτές και κομψές γιαπωνέζικες γραμμές τους ή τον ευρηματικό τρόπο με τον οποίο  δύο μονοζυγωτικές γκέισες, η εικόνα ενός δρόμου με ανθρώπους που σκιάζονται από ομπρέλες, ή μια παραδοσιακή τεχνική επεξεργασίας του μεταξιού για τα κιμονό, παραπέμπουν σε γνωστά βιολογικά αντικείμενα όπως  αντίστοιχα, ο ρόλος του επιγενώματος στην ανάπτυξη της προσωπικότητας, τα νουκλεοσώματα, ή τα πολυσώματα;


(Αριστερά) Ως μονοζυγωτικές δίδυμες είναι ίδιες οι δύο αδελφές. Όμως το ντύσιμό τους μαρτυρά διαφορετικό γούστο, κάτι που μπορεί να αντανακλά τη διαφορετική δράση του επιγενώματός τους (Δεξιά) Μια ευφυής και καλαίσθητη αναπαράσταση των νουκλεοσωμάτων με τις περιελιγμένες, δίκην DNA, κορδέλες, γύρω από την ομπρέλα-που συνθέτουν οι ιστόνες...


To Yuzen Nagashi ήταν μια παραδοσιακή τεχνική κατά την επεξεργασία του μεταξένιου υφάσματος των κιμονό, όπου οι υφαντουργοί το έπλεναν στον ποταμό Kiryu, προκειμένου να απομακρύνουν την πάστα και το επιπλέον χρώμα που είχε χρησιμοποιηθεί κατά τη βαφή του. Στην εικόνα το ύφασμα είναι τόσο μεγαλύτερο, όσο η βάρκα είναι περισσότερο απομακρυσμένη από την όχθη του ποταμού, όπως και το πολυπεπτίδιο είναι τόσο μεγαλύτερο στο πολύσωμα, όσο το ριβόσωμα που το συνθέτει, είναι περισσότερο απομακρυσμένο από το 5΄άκρο του mRNA.


Ένας τελετουργικός δράκος mRNA που συντίθεται με πρότυπο το ανοιγμένο μόριο του DNA.



Ένας κατασκευαστής βαρελιών με φόντο το όρος Φούτζι που καθώς τοποθετεί τα διαδοχικά τμήματα, επιδιορθώνει ταυτόχρονα τα λάθη που έχει κάνει, δίκην DNA πολυμεράσης...


Γατιά που απομακρύνονται, δίκην αναφασικών αδελφών χρωματίδων, από τους μικροσωληνίσκους της ατράκτου...

Αυτά λοιπόν είναι μερικά από τα εκπληκτικά εξώφυλλα του γιαπωνέζικου περιοδικού.  Δείτε τα υπόλοιπα πατώντας εδώ, "κατεβάστε" τα και να είστε σίγουροι, πως αφού θα πάρουν μια θέση στην καρδιά σας, ίσως αποκτήσουν και μια θέση στους τοίχους του σπιτιού σας.


Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αντωνης Οικονομου

Ανατομια και Τεχνη