Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προτεινομενη αναρτηση

Το χρυσο βιβλιο της Βιολογιας

Τ ο 1961 είδε το φως της δημοσιότητας ένα βιβλίο για νέους που έφερε τον τίτλο: “ Το χρυσό βιβλίο της Βιολογίας ” και τον υπότιτλο: “ Μια εισαγωγή στα θαύματα της ζωής “. Συγγραφείς του βιβλίου ήταν οι Gerald Ames και R ose Wyler και εικονογράφος του ο Charley Harper .  Το βιβλίο αυτό που περιελάμβανε μια συνόψιση της βιολογίας (από την ιστορία της, ως στοιχεία ανατομίας, οικολογίας, γενετικής, εξέλιξης κ.ά.) γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία και μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες, κυρίως χάρη στις γοητευτικές εικόνες που είχε φιλοτεχνήσει ο μοντερνιστής εικονογράφος του.

Τα ανθη ειναι η εκφραση της αγαπης των φυτων


Τ
η δεκαετία του 1930 ο Dain L. Tasker, ένας ακτινολόγος που εργαζόταν στο νοσοκομείο Wilshire του Λος Άντζελες, είχε την έμπνευση να κατευθύνει τις ακτίνες Χ που παράγονταν από λυχνίες λεπτής εστίασης σε ένα αντικείμενο, το οποίο ποτέ δεν είχε απεικονιστεί με τη χρήση αυτών των ακτίνων, στα 30 περίπου χρόνια που είχαν μεσολαβήσει από την ανακάλυψή τους. 

Το αντικείμενο αυτό, δηλαδή τα άνθη των φυτών, ήταν αρκετά παράδοξο για τη διερεύνησή του με ένα μέσο που απαιτεί την ύπαρξη σκληρών μερών, όπως π.χ. τα οστά. Ωστόσο με την αξιοποίησή του ο Tasker, κατάφερε να μπει στο πάνθεον των μεγάλων φωτογράφων, παράγοντας μια σειρά εξαιρετικών φωτογραφιών, τις οποίες βελτίωσε, προστρέχοντας στη βοήθεια του Will Connell, ενός φημισμένου φωτογράφου από την Καλλιφόρνια.

Οι φωτογραφίες του Tasker αποτελούν εξαιρετικά δείγματα εφαρμοσμένου μινιμαλισμού, τόσο από την άποψη των χρωμάτων (μόνον αποχρώσεις του μαύρου και του γκρίζου), όσο και από την άποψη των γραμμών,  που περιορίζονται στην απεικόνιση των βασικών μερών των ανθέων. 

Η εργασία του Tasker που δημοσιεύθηκε, με τη μεσολάβηση του Connell, σε δυο μεγάλα Αμερικανικά περιοδικά φωτογραφίας το US Camera -1939 και το  Popular Photography-1942, οδήγησε στην τοποθέτηση του δημιουργού του, ανάμεσα στους μεγάλους δασκάλους της βοτανολογικής φωτογραφίας. 

Κάποτε, ο Tasker, μιλώντας για το αντικείμενο της τέχνης του και της παρατήρησής του, είχε πει ότι: "Τα άνθη είναι η έκφραση του έρωτα των φυτών". Και πράγματι κοιτώντας τις φωτογραφίες του, με τα διάφανα πέταλα, και τους τολμηρούς στήμονες, διακρίνει κανείς τον λεπτό αισθησιασμό με τον οποίο ο δημιουργός τους, αποκάλυψε το εύθραυστο μυστήριο της ερωτικής ζωής των φυτών.  


Περουβιανός ασφόδελος

Γλαδιόλα

Φιλόδενδρο

Κρίνος

Κρίνος

Καμπανούλα

Κίτρινος κρίνος

Τουλίπα

Τριαντάφυλλο


Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αντωνης Οικονομου

Ανατομια και Τεχνη