Το 1961 είδε το φως της δημοσιότητας ένα βιβλίο για νέους που έφερε τον τίτλο: “Το χρυσό βιβλίο της Βιολογίας” και τον υπότιτλο: “Μια εισαγωγή στα θαύματα της ζωής“. Συγγραφείς του βιβλίου ήταν οι Gerald Ames και Rose Wyler και εικονογράφος του ο Charley Harper.
Το βιβλίο αυτό που περιελάμβανε μια συνόψιση της βιολογίας (από την ιστορία της, ως στοιχεία ανατομίας, οικολογίας, γενετικής, εξέλιξης κ.ά.) γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία και μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες, κυρίως χάρη στις γοητευτικές εικόνες που είχε φιλοτεχνήσει ο μοντερνιστής εικονογράφος του.
Ρίχνοντας μια ματιά στις εικόνες του βιβλίου αυτού, είναι φανερό πως ο καλλιτέχνης δεν ενδιαφερόταν τόσο για τη ρεαλιστική απόδοση των αντικειμένων τους- άλλωστε όπως ο ίδιος είχε ομολογήσει “μάθαινε” Βιολογία, καθ’ ον χρόνο τα σχεδίαζε-όσο για το αισθητικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, και παρά τη μοντερνιστική και ιμπρεσιονιστική τεχνική, οι εικόνες δεν προδίδουν το αντικείμενο, δημιουργώντας εσφαλμένες εντυπώσεις στον αναγνώστη του, αλλά αντιθέτως το κάνουν προσιτό και δημοφιλές.
Όταν κάποτε του είχε ζητηθεί να περιγράψει το καλλιτεχνικό στυλ του, είχε απαντήσει:
Όταν κοιτάζω ένα θέμα της άγριας φύσης … βλέπω συναρπαστικά σχήματα, συνδυασμούς χρωμάτων, μοτίβα, υφές, συναρπαστικές συμπεριφορές και ατελείωτες δυνατότητες δημιουργίας ενδιαφερουσών εικόνων. Θεωρώ την εικόνα ως ένα οικοσύστημα στο οποίο όλα τα στοιχεία είναι αλληλένδετα, αλληλοεξαρτώμενα, απολύτως ισορροπημένα, χωρίς κοψίματα ή μη χρησιμοποιούμενα μέρη· και εδώ βρίσκεται το δέλεαρ της ζωγραφικής. Σε έναν κόσμο χάους, η εικόνα είναι ένα μικρό ορθογώνιο στο οποίο ο καλλιτέχνης μπορεί να δημιουργήσει ένα διατεταγμένο σύμπαν.
Από την ιστοσελίδα: charleyharperprints.com
Απολαύστε λοιπόν μερικές από τις αντιπροσωπευτικές εικόνες του Χρυσού βιβλίου της Βιολογίας και θα αντιληφθείτε γιατί η εικονογραφία του απετέλεσε πρότυπο για τα παιδικά βιβλία βιολογίας που εκδόθηκαν μετά από αυτό.